Köpvillkor

VILLKOR FÖR KÖP OCH LEVERANS

Kundtjänst för webshopen har öppet vardagar mellan 10:00-18:00 via mail info@lovewarriors.se

Beställa
Det finns inget lägsta beställningsvärde. Alla beställningar är välkomna. En beställning kan annulleras fram till dess att varan har skickats.

Om leveranstiden anger att produkten är en specialbeställningsvara betyder det att vi inte har varan i vårt lager. Vi kommer sedan att beställa produkten från vår leverantör åt dig när du gör din beställning. Vi kommer att få din produkt så snart vi kan efter att du har lagt din beställning.

Leveranstiden varierar beroende på produkt och vi kontaktar dig så snart köpet är genomfört, eller så kan du välja att kontakta oss först för information.

För beställningar som görs när varor inte finns i lager förbehåller vi oss rätten att skicka allt i en beställning när produkterna har kommit i vårt lager. Vi skickar inte flera försändelser; om du vill får du stå för den ökade fraktkostnaden.

Ångerrätten är densamma när vi beställer specialvaror åt dig, men upphandlingskostnaden och frakten till dig faktureras även om du ångrar ditt köp. Detta innebär fraktkostnaden för oss för att skaffa varan från leverantören och skicka den till dig som kund. Vidare kommer du att stå för returkostnaden om du ångrar ditt köp efter att du mottagit varan.

Detta är särskilt viktigt att tänka på när du beställer möbler och lampor från oss, eftersom frakten är dyr för stora, tunga och skrymmande produkter.

Leveranstid
Normal leveranstid är 2-4 arbetsdagar för produkter som finns i vårt lager. Vi beställer gärna utöver vårt sortiment från våra leverantörer om det är något du saknar, se ovan för specialbeställningsartiklar.

Leveranssätt
Vi skickar beställningar inom Sverige med DHL, och paketen levereras till ett serviceställe.

Särskilda fraktvillkor gäller för möbler, speglar och mattor. Olika priser kan gälla för vissa delar av Sverige och du kommer att debiteras för frakt i efterhand vid godkännande av detta.

Vi tar inget ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar orsakade av fraktbolaget .

Skador på paket & outtagna paket.

Om varan försvinner eller om du upptäcker en transportskada på försändelsen vid mottagandet bör du omedelbart anmäla/anmäla detta till DHL eller Posten. Om du får en vara eller en försändelse på pall ska eventuella synliga skador noteras direkt vid leverans. Detta bör göras innan du signerar för din försändelse.

Anmälan/anmälan måste göras innan du öppnar paketet. Kom ihåg att behålla förpackningen för att kunna visa skadan.

Om du upptäcker skadan först efter att du öppnat ditt paket måste du anmäla detta senast 1 dag efter mottagandet till DHL eller Lovewarriors.

Om fraktbolaget inte tar ansvar för skadan, kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt. Om föremålet försvinner under leverans till dig är Lovewarriors ekonomiskt ansvariga. Om varan skadas eller kommer bort när du returnerar den till Lovewarriors är du som kund ekonomiskt ansvarig.

För outtagna paket debiteras du som kund en avgift på 300 kr, vilket motsvarar uppkomna kostnader. Detta omfattar hantering, packning, paketering, returfrakt och returhantering.

Frakt

Fraktkostnaden för en beställning inom Sverige är 99 SEK.

Detta gäller inte för större krukor, möbler, speglar och större mattor. Kontakta oss för fraktpriset för dessa produkter då det kan variera från produkt till produkt.

Du kan alltid välja att hämta din beställning i Lovewarriors butik i Malmö.

Leverans utomlands: *

Priserna nedan gäller inte möbler, lampor, speglar och mattor. Detta gäller för förpackningar som väger upp till 2000 gram. Kontakta oss för priser på större paket på info@lovewarriors.se.

Land

Frakt

Fri frakt

Belgien, Frankrike, Grekland, Italien,

Nederländerna, Spanien, Tyskland,

Portugal, Polen, Finland, Danmark,

Norge, Schweiz, Luxemburg

14,99 EUR

99,00 EUR och uppåt

Internationell

24,99 EUR

149,00 EUR och uppåt

 

Klagomål och returrätt

Det finns alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om du kan bevisa att det finns ett tillverkningsfel på produkten får du alltid nya delar; garantin täcker dock inte slitageskador. Du betalar själv returfrakten.

Ångerrätt

Enligt distansförsäljningslagen har du rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta bör lämnas så snart som möjligt, dock senast 14 dagar från mottagandet av varan.

Detta gäller inte specialbeställda varor, rabatterade varor eller varor på rea. Fraktkostnader återbetalas inte.

Kontakta alltid Lovewarriors om du har några frågor.

Vi tillämpar distansförsäljningslagens regler, vilket innebär att du alltid kan ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet av din vara, utan att ange någon anledning.

Detta gäller dock inte specialbeställda varor, rabatterade varor och/eller varor på rea. Ångerrätten gäller inte företag.

Du returnerar varan till:

Avoi AB
Davidshallsgatan 15

211 45 MALMÖ

Varan ska returneras komplett i oanvänt skick, vilket innebär att alla tänkbara tillbehör ska ingå i returpaketet. Varan returneras i originalförpackning med avsett skydd och innerförpackning. Varan returneras omgående och senast 10 dagar efter att du har meddelat att du ångrar ditt köp. Efter att vi tagit emot och besiktigat varan återbetalar vi varans värde till dig, senast 30 dagar efter att vi fått tillbaka varan.

Som kund står du för returfraktkostnaden när du utnyttjar din ångerrätt och öppet köp inom 14 dagar. Om du hade fri frakt på din beställning står du även för denna kostnad vid eventuell retur.

Observera att när du returnerar varor till Lovewarriors är du betalningsansvarig om varan skadas eller kommer bort. Önskar du byta varan till exempelvis en annan storlek eller färg står du som kund för både returfrakten och frakten av den nya varan till dig.

Du är också skyldig att returnera alla gåvor som du fått i samband med köpet.

Returer ska skickas med PostNords tjänst "Skicka Hem" eller som ett "Företagspaket" (Företagspaket). Vi kan inte samla in returer som skickas till avhämtningsställen..

Om du har valt betalningssätt "faktura" är det viktigt att returen når Lovewarriors innan fakturans förfallodatum. Först efter att vi mottagit varan kan vi kreditera dess värde på fakturan.

För specialbeställningsartiklar där vi beställer en produkt specifikt till dig gäller givetvis samma ångerrätt. Kostnaden för att få varan från leverantören och vidare frakt till dig kommer dock att faktureras dig som kund om du ångrar ditt köp. Du är också ansvarig för returkostnaden till Lovewarriors. Detta är viktigt att tänka på när du beställer större möbler från oss, då frakten kan bli dyr för tunga och skrymmande föremål.

Klagomål

Om din vara är skadad, defekt eller felaktigt skickad på något sätt, vänligen kontakta oss omedelbart (men senast 3 dagar efter mottagandet av produkten) så att vi kan åtgärda problemet och ge dig ytterligare instruktioner. Vanligtvis skickar vi en returetikett så att du kan returnera den felaktiga varan kostnadsfritt.

Enligt konsumentköplagen har du som kund rätt att reklamera i 3 år efter mottagandet av varan. Vi tillämpar reklamationsrätten enligt konsumentköplagen. Felaktiga eller skadade föremål ska rapporteras inom 14 dagar.

Vid retur av en reklamerad vara står vi för frakten och eventuella ersättningsleveranskostnader. Varan ska returneras väl emballerad och i originalförpackning. Om varan skadas eller kommer bort under returen står du för betalningen. Vid tvister följer vi Allmänna reklamationsnämndens beslut.

Vid reklamationer ska du som kund kunna uppvisa/bifoga kvitto eller följesedel. Om vi ​​finner att det inte är ett godkänt reklamation kommer du som kund att stå för de fraktkostnader som uppstår.

Vi reserverar oss för eventuella typografiska fel och ändringar i tekniska data som ligger utanför vår kontroll.